AUDICIÓ I LLENGUATGE

PUBLICACIÓ VACANCES PASQUA:

ACTIVITATS QUE ES PODEN FER EN FAMÍLIA PER A TREBALLAR EL LLENGUATGE

Els següents jocs, activitats i pàgines web que vos propose per fer en família serviràn per a treballar el llenguatge de forma lúdica.  

- Jugar al “Veig- veig”. Ja sabeu jugar en castellà, però si podeu fer-ho en valencià  li podem reforçar el vocabulari après al col·legi.
- Representació d'un conte que ens agrade o una història que ens inventem, on cadascú tinga un paper diferent i interactuem entre nosaltres.
- Podem fer unes marionetes de dit, o posar-los un pal o una palleta; també podem disfressar-nos; etc. 
- Realitzar endevinalles. Alguns enllaços on podeu trobar diferents endevinalles són els següents:
           www.bosquedefantasias.com (separades per temàtica). 
           www.pocoyo.com/adivinanzas 

- Jugar al “Tic tac boom”. Podem simular aquest joc, triant una categoria (per exemple animals) i posant un cronòmetre. Tots anem dient paraules d'una categoria (gos, gat, lleó...) i quan sone el cronòmetre suma punts el que més haja contestat.
 (Per a fer-ho més emocionant podem passar-nos un globus, una pilota xicoteta mentres anomenem animals). 
- Jugar a “Qui o qué soc?”. Triem a una persona de la família i li posem un paper al cap amb una paraula (animal, objecte, aliment, esport...). Aleshores ha de fer-nos preguntes la resposta de les quals siga “sí” o “no”, així fins que encerte que paraula té escrita (soc un animal?, tinc ales?, visc en una granja?, etc). 
- Jugar a imitar. Juguem a imitar sons, onomatopeies, taral·laregem cançons, etc. Podem jugar per equips o de manera individual. Ho fa un membre de la família i els altres han d'endevinar de qui o que es tracta. 
- Jugar a “Som cuiners”. Podem començar fent una llista amb els ingredients que necessitem (els més xicotets poden dibuixar-ho o copiar la paraula o escriure-ho de manera autònoma) i comprovant que els tenim. Després podem fer la recepta. Una vegada feta podem fer un receptari, on col·labore tothom (podem fer una portada per a cada recepta,
on aparega un dibuix o lletres de colors; podem escriure els passos a seguir per a elaborar-la...). 

- Podem escoltar audio-conte o una pel·lícula de dibuixos i anar parant-ho per a fer preguntes sobre què ha passat anteriorment, què passarà després, per què creuen que ha passat això, etc. D'aquesta manera treballarem la comprensió, l'anticipació, l'estructuració de frases, etc. 


APPS PER A REFORÇAR L'ÀREA DEL LLENGUATGE 
A continuació vos fique una sèrie d’aplicacions i vos comente què treballen:
 -“MOOGY SPEAK”: té com a objectiu estimular la parla a través de jocs. Inclou jocs especialment pensats per a tractar diferents aspectes previs i del llenguatge:
estimular el control de la respiració i l'expulsió de l'aire; potenciar l'expressió verbal i l'augment del vocabulari bàsic i realitzar la gimnàstica facial. 
-”384 puzzles para niños”. Els 35 primers són gratuïts i treballa camps semàntics, vocabulari, atenció, memòria... 
-“TATO PALABRAS”. Inclou activitats molt interessants per a treballar la consciència fonològica, memòria, atenció, percepció visual, camps semàntics... 
-“DytectiveU”. Inclou exercicis lingüístics que reforcen 24 activitats cognitives com: memòria de treball, funcions executives, competències lingüístiques...
Es pot utilitzar en tauleta, ordinador i mòbil. L'únic inconvenient és que només és gratuïta durant els primers cinc dies des de la inscripció. 
-“CONCIENCIA FONOLOGICA.” Inclou jocs relacionats amb unir i relacionar paraules, separar frases, ordenar frases i fugida de lletres. 
-“CAZA VOCALES VEDOQUE”. Joc on ens diu una temàtica i hem de completar amb vocals les paraules. 
-“SOUND TOUCH LITE”. Treballa la discriminació auditiva amb els més xicotets a través de flash cards. Se centra en els sis camps semàntics més bàsics
 (sons d'animals, mitjans de transport, instruments musicals i la llar). Mostra també imatges reals de cada objecte.
-“SINÓNIMOS Y ANTÓNIMOS”. És desenvolupada per “Little Smart Planet”, una plataforma que conté més de 54 jocs educatius perquè aprenguen
d'una forma divertida. Té tres nivells de dificultat i està disponible en tres idiomes. 
-“ETABÚ”. Igual que el joc de taula “tabú” però interactiu.
*A més us deixe un enllaç a una completa guia on podreu trobar activitats d'oci per a realitzar des de casa (jocs de taula, visites virtuals, pel·lícules...). 


PUBLICACIÓ 25/03/2020:

PUBLICACIÓ 21/03/2020:

ACTIVITATS I RECURSOS WEB PER A TREBALLAR
DES DE CASA

EQUIP DE SUPORT A LA INCLUSIO


En aquests temps difícils que ens ha tocat viure, hem d'extremar les precaucions però això no significa que no es puguen treballar alguns aspectes relacionats en el llenguatge i els continguts curriculars des de casa i d'una forma lúdica i divertida. 


Pensem que el llenguatge és l'eina fonamental que ens ajuda a relacionar-nos en el món que ens envolta i encara que siga des de casa aquest ha de continuar treballant-se i estimulant-se, és per això que des de l'equip de suport a la inclusió vos proporcionem exemples de materials i enllaços web disponibles perquè ho continueu treballant, tant per a l'etapa d'infantil com per a la de primària. 


Alguns materials estàn en format digital per tant no teniu la necessitat d'imprimir-los sinó que els podeu treballar de forma lúdica, d'altres són exemples de jocs orals que no calen d'un accés a internet sinó de la imaginació de l'alumnat.








Esperem poder tornar a la feina el més prompte possible. Per ara, quedem a la vostra disposició per a qualsevol cosa que necessiteu.

Equip de Suport a la Inclusió