PUBLICACIÓ VACANCES PASQUA:
ACTIVITATS
QUE ES PODEN FER EN FAMÍLIA PER A TREBALLAR EL LLENGUATGE
Els següents jocs, activitats i pàgines web
que vos propose per fer en família serviràn per a treballar el llenguatge de
forma lúdica.
- Jugar al “Veig- veig”. Ja sabeu
jugar en castellà, però si podeu fer-ho en valencià li podem reforçar el
vocabulari après al col·legi.
- Representació d'un conte que ens
agrade o una història que ens inventem, on cadascú tinga un paper diferent i
interactuem entre nosaltres.
- Podem fer unes marionetes de dit, o
posar-los un pal o una palleta; també podem disfressar-nos; etc.
- Realitzar endevinalles. Alguns enllaços on
podeu trobar diferents endevinalles són els següents:
www.bosquedefantasias.com (separades per
temàtica).
- Jugar al “Tic tac boom”. Podem
simular aquest joc, triant una categoria (per exemple animals) i posant un
cronòmetre. Tots anem dient paraules d'una categoria (gos, gat, lleó...) i quan
sone el cronòmetre suma punts el que més haja contestat.
(Per a
fer-ho més emocionant podem passar-nos un globus, una pilota xicoteta mentres
anomenem animals).
- Jugar a “Qui o qué soc?”. Triem a
una persona de la família i li posem un paper al cap amb una paraula (animal,
objecte, aliment, esport...). Aleshores ha de fer-nos preguntes la resposta de
les quals siga “sí” o “no”, així fins que encerte que paraula té escrita (soc
un animal?, tinc ales?, visc en una granja?, etc).
- Jugar a imitar. Juguem a imitar sons, onomatopeies,
taral·laregem cançons, etc. Podem jugar per equips o de manera individual. Ho
fa un membre de la família i els altres han d'endevinar de qui o que es
tracta.
- Jugar a “Som cuiners”. Podem començar fent una llista
amb els ingredients que necessitem (els més xicotets poden dibuixar-ho o copiar
la paraula o escriure-ho de manera autònoma) i comprovant que els tenim.
Després podem fer la recepta. Una vegada feta podem fer un receptari, on
col·labore tothom (podem fer una portada per a cada recepta,
on aparega un dibuix o lletres de colors;
podem escriure els passos a seguir per a elaborar-la...).
- Podem escoltar audio-conte o una
pel·lícula de dibuixos i anar parant-ho per a fer preguntes sobre què ha
passat anteriorment, què passarà després, per què creuen que ha passat això,
etc. D'aquesta manera treballarem la comprensió, l'anticipació, l'estructuració
de frases, etc.
APPS PER A REFORÇAR L'ÀREA DEL LLENGUATGE
A continuació vos fique una sèrie
d’aplicacions i vos comente què treballen:
-“MOOGY SPEAK”: té com a objectiu estimular la parla a través de jocs.
Inclou jocs especialment pensats per a tractar diferents aspectes previs i del
llenguatge:
estimular el control de la respiració i
l'expulsió de l'aire; potenciar l'expressió verbal i l'augment del vocabulari
bàsic i realitzar la gimnàstica facial.
-”384 puzzles para niños”. Els 35 primers són gratuïts i treballa
camps semàntics, vocabulari, atenció, memòria...
-“TATO PALABRAS”. Inclou activitats molt interessants per a
treballar la consciència fonològica, memòria, atenció, percepció visual, camps
semàntics...
-“DytectiveU”. Inclou exercicis lingüístics que reforcen 24 activitats
cognitives com: memòria de treball, funcions executives, competències
lingüístiques...
Es pot utilitzar en tauleta, ordinador i
mòbil. L'únic inconvenient és que només és gratuïta durant els primers cinc
dies des de la inscripció.
-“CONCIENCIA FONOLOGICA.” Inclou jocs relacionats amb unir i relacionar paraules, separar frases, ordenar frases i fugida de lletres.
-“CONCIENCIA FONOLOGICA.” Inclou jocs relacionats amb unir i relacionar paraules, separar frases, ordenar frases i fugida de lletres.
-“CAZA VOCALES VEDOQUE”. Joc on ens diu una temàtica i hem de
completar amb vocals les paraules.
-“SOUND TOUCH LITE”. Treballa la discriminació auditiva amb els
més xicotets a través de flash cards. Se centra en els sis camps semàntics més
bàsics
(sons
d'animals, mitjans de transport, instruments musicals i la llar). Mostra també
imatges reals de cada objecte.
-“SINÓNIMOS Y ANTÓNIMOS”. És desenvolupada per “Little Smart Planet”,
una plataforma que conté més de 54 jocs educatius perquè aprenguen
d'una forma divertida. Té tres nivells de
dificultat i està disponible en tres idiomes.
-“ETABÚ”. Igual que el joc de taula “tabú” però interactiu.
*A més us deixe un enllaç a una completa guia
on podreu trobar activitats d'oci per a realitzar des de casa (jocs de taula,
visites virtuals, pel·lícules...).
PUBLICACIÓ 25/03/2020:
PUBLICACIÓ 21/03/2020:
ACTIVITATS I RECURSOS WEB PER A TREBALLAR
DES DE CASA
EQUIP DE SUPORT A LA INCLUSIO
En aquests temps difícils que ens ha tocat viure, hem d'extremar les precaucions però això no significa que no es puguen treballar alguns aspectes relacionats en el llenguatge i els continguts curriculars des de casa i d'una forma lúdica i divertida.

Alguns materials estàn en format digital per tant no teniu la necessitat d'imprimir-los sinó que els podeu treballar de forma lúdica, d'altres són exemples de jocs orals que no calen d'un accés a internet sinó de la imaginació de l'alumnat.
Esperem poder tornar a la feina el més prompte possible. Per ara, quedem a la vostra disposició per a qualsevol cosa que necessiteu.
Equip de Suport a la Inclusió